MR & MRs LENG ;)

MR & MRs LENG ;)

Friday, September 11

nak raya dah..

Been lazy to update. Time really flies, macam baru jeh celebrate raya last year and yet it comes again and just around the corner! Even though im not so keen to celebrate yelah dah tua but looking forward to it. It’s the only time I really can spend quality time with family, siblings and relatives. Duit raya untuk nieces & nephews pun dah tukar. Baju raya untuk tahun ni dah tempah 4 pasang, one is black kebaya which is bought at Kuching, one is in white purple beli dan hantar tailor kt kelantan dan dua pasang lagi dah sent kat tailor sini, Dy belikan kain opel in blue black (thanks sayang) and I chose myself chiffon in dark purple. Kek lapis Sarawak pun dh tempah. Apa lagi ehh..? handbag baru jeh beli last week, oww kasut raya belum ada lagi dan baru jeh reserve ni online at SuperRolling :)



haha so much for not so keen to celebrate raya.

Since our house still under renovation so the raya preparation ala kadar jer kot.. I asked my lil sister to prepare & book everything needed esp untuk juadah di pagi hari raya, bawa adik2 yg lain beli baju raya & saya cuma jadi tukang bagi duit jeh since me only reach home on malam raya (kalau Sunday raya la) yelaa being the oldest among the other yg belum settle down so all the responsibilities is on me..Knowing that my mum mesti sibuk ngan ketupat rendang dia tu so kitaorgla yg kena buat semua preparations. Macam boleh imagine raya tahun ni tak akan meriah compare to last year. Abang yg jauh2 cam tade yg balik semua turn beraya umah in law so tinggal kami2 yg single jelaa..My only sis Mira pun mesti balik hari raya kedua. Cannot wait to visit the grave of beloved arwah cek and uncle that we lost early this year :(

so that’s it for today. sad. missing.

0 comments:

 

Template by Suck my Lolly